Aby starać się o dofinansowanie do wymiany ogrzewania w ramach projektu pn. „Wymiana wysokoemisyjnych źródeł ciepła w budynkach i lokalach mieszkalnych na terenie wybranych gmin Aglomeracji Wałbrzyskiej” należy:
- Sporządzić uproszczony audyt energetyczny. Lista audytorów uprawnionych do sporządzania audytów oraz wzór uproszczonego audytu energetycznego znajdą Państwo w zakładce wykaz audytorów
Audyt energetyczny musi być sporządzony przed demontażem węglowego źródła ciepła. - Złożyć wniosek o udzielenie grantu w terminie 3 miesięcy od dnia ogłoszenia naboru. Do wniosku obligatoryjnie należy dołączyć uproszczony audyt energetyczny.
Poniżej załączony został schemat wyboru odpowiedniego formularza wniosku o udzielenie grantu. - Do wniosku, oprócz audytu, należy dołączyć:
- dokument potwierdzający spełnienie przez wszystkie okna w pomieszczeniach ogrzewanych minimalnej wartości parametru określonej we wniosku- jeśli dotyczy;
- korespondencję z miejscowym zakładem ciepłowniczym, jeżeli w Państwa miejscowości jest sieć ciepłownicza, a Państwa budynek znajduje się w jej zasięgu. Wykaz miejscowości, na terenie których jest dostęp do sieci ciepłowniczej wraz z wykazem ulic wykluczonych z możliwości podłączenia się do sieci jest załączony do każdego z wniosków;
- jeśli nie posiadają Państwo elektronicznej księgi wieczystej to wypis z księgi wieczystej nie starszy niż 3 miesiące;
- jeśli w księdze wieczystej są informacje niezgodne ze stanem faktycznym to do wniosku załączyć trzeba dokument potwierdzający prawo do dysponowania nieruchomością;
- pełnomocnictwo, które jest obowiązkowe jeśli nieruchomość posiada więcej niż jednego właściciela;
- dowód uiszczenia opłaty skarbowej za udzielenie pełnomocnictwa – jeśli dotyczy;
- świadectwo charakterystyki energetycznej, jeśli zostało sporządzone dla nieruchomości;
- audyt energetyczny nie starszy niż 01.01.2016 r., jeżeli został sporządzony dla nieruchomości;
- karta lokalu mieszkalnego – w przypadku formularza nr 2 oraz 3;
- oświadczenie o braku powiązań osobowych lub kapitałowych między Grantobiorcą a Audytorem – obligatoryjne w przypadku uproszczonych audytów energetycznych wykonanych przed 01.07.2020 r.
Wniosek o udzielenie grantu należy złożyć w zamkniętej kopercie, której opis zawiera następujące informacje:
Przykładowy opis dla Gminy Miasto Świdnica:
Prosimy o zapoznanie się z instrukcją wypełniania wniosku oraz kryteriami wyboru Grantobiorców przed złożeniem wniosku o udzielenie dofinansowania!
Informujemy, iż powyższy projekt jest realizowany w formie konkursu, więc złożenie wniosku nie gwarantuje otrzymania grantu.
Gwarancją otrzymania grantu jest podpisanie umowy o powierzenie grantu wraz z wekslem i deklaracją wekslową
Pełen katalog osób, które mogą ubiegać się o udzielenie grantu znajdą Państwo w zakładce Katalog Grantobiorców
Pełen wykaz dofinansowywanych źródeł ciepła oraz katalog kosztów kwalifikowanych znajdą Państwo w zakładce Przeznaczenie grantów
Procedurę wyboru Grantobiorców oraz Kryteria wyboru Grantobiorców znajdą Państwo w zakładce Procedura wyboru Grantobiorców
Wzory dokumentów koniecznych do złożenia wniosku o udzielenie grantów znajdą Państwo w zakładce Dokumenty do pobrania
Schematy wyboru odpowiedniego formularza wniosku o udzielenie grantu
Informujemy, iż w części VII wniosku o udzielenie grantu (pkt VII B Wskaźniki rezultatu) należy wpisać redukcję emisji pyłów zawieszonych PM10 oraz PM2,5.
Wartość ta nie jest podana w audycie! Należy ją samodzielnie wyliczyć według poniższej instrukcji: